סקירת פלטפורמת Shopify 2023

תכונות, תוכניות ותמחור, יתרונות וחסרונות של פלטפורמת מסחר אלקטרוני פופולרי

אוגי דג'ורסקוביץ'
עדכון: 4 באוקטובר 2023
9 דקות לקרוא
FirstSiteGuide נתמך על ידי הקוראים שלנו. כאשר אתה רוכש דרך קישורים באתר שלנו אנו עשויים להרוויח עמלה. למידע נוסף

עד לאחרונה, יצירת חנות מקוונת פונקציונלית ואטרקטיבית הייתה עבודה שרק אנשי מקצוע יכלו לעשות. בגלל זה, כל מי שרצה למכור מוצרים באינטרנט היה צריך לשכור מומחים שיכולים לנהל קוד ולאפשר להם למכור את המוצר הראשון שלו.

בשנת 2020 דברים השתנו. במקום לבזבז כסף על פתרון מסחר אלקטרוני מותאם אישית, אתה רק צריך שיהיה לך רעיון, משהו למכור וזמן להקים את הפרויקט הראשון שלך באינטרנט בעצמך.

Shopify הוא בהחלט אחד השחקנים הבולטים בתעשייה, וכבר יש יותר מ 1.7 מיליון משתמשים פעילים של הפלטפורמה שלהם ברחבי העולם. המספרים מדברים בעד עצמם, אבל עדיין יש נקודות חזקות וחולשות של בונה האתר הזה.

למי כדאי להשתמש ב-Shopify (הטוב ביותר עבור):

משתמשי היעד מספר אחת של Shopify רוצים ליצור חנות מקוונת ללא עזרה של מעצבי אתרים מקצועיים. הפלטפורמה שלהם מאפשרת לכל אחד לבנות אתר אינטרנט מתפקד במלואו שיראה טוב, ייטען מהר ויאפשר לאנשים לרכוש את מה שיש להם למכור.

בין אם אתה מתחיל שרק בודק את עסק מקוון ווטרס או איש מקצוע שכבר מנהל עסק מצליח, יהיה לך כל מה שאתה צריך כדי למכור עם Shopify.

עם זאת, אם אתה מעוניין להיות בלוגר או יצירת אתר עסקי, Shopify היא לא הבחירה הטובה ביותר עבורך. השם של הבונה הזה אומר הכל, אז אם אינך צריך חנות מקוונת, סביר להניח שתהיה מאושר יותר עם בונה אתרים בחינם כמו וורדפרס or ויקס.

תכונות מפתח של Shopify

  • הבא את העסק שלך לאינטרנט - צור חנות מקוונת במהירות מבלי לדעת כיצד לקודד.
  • ניהול קל - נהל את כל החנות המקוונת שלך ממיקום אחד - לוח המחוונים שלך. אתה יכול אפילו להשתמש באפליקציה לנייד לניהול החנות שלך.
  • יותר מ-100 שערי תשלום - בחר PayPal, Stripe, Amazon, Apple, או כמעט כל שער תשלום שתרצה ו התחל למכור באינטרנט.

סיכום ביקורת

על מנת לסקור את Shopify, התחלתי גרסת ניסיון בחינם, שאפשרה לי להקים את חנות הבדיקות המקוונת שלי. ניסיתי לשנות ולשנות את הנושאים, להוסיף בלוג, לשחק עם אפשרויות SEO, כמו גם אופטימיזציה לנייד כדי לראות מה Shopify יכולה לעשות עבורך.

סקירת Shopify מפורטת

קל לשימוש

Shopify יכולה להיחשב קלה לשימוש או מסובכת במקצת. הכל תלוי בפרספקטיבה שלך.

אם אתה משתמש חדש שמנסה לבנות את האתר הראשון שלך עם כמה דפים בלבד כדי לראות איך הוא יכול להיראות, Shopify ייראה מסובך. כל האפשרויות האחוריות, ניהול מלאי, מיסים, משלוחים ואפליקציות שאינך מבין פשוט יעשו לך כאב ראש. זה ייראה קשה לערוך תבנית וליצור את מה שאתה רוצה. במקרה זה, התכונן לקושי ללמוד הכל על Shopify, ואם אינך רוצה להקים חנות מקוונת, התכונן לכישלון.

מצד שני, אם כבר יש לך חזון לחנות המקוונת שלך אבל אין לך את הידע הטכני לקודד את המערכת כולה בעצמך, Shopify תרגיש פנטסטי. כל האפשרויות והתכונות הללו יהיו שימושיות, ואתה תאהב את עובדה שהכל, מהוספת מוצרים ועד ניהול מלאי ומסים, יכול להיעשות במהירות דרך ממשק הניהול שלהם.

תבניות

Shopify היא בונה אתרים מודרנית, אז ציפיתי שהתבניות שלהם יהיו נקיות, פשוטות ומעוצבות תוך מחשבה על מכשירים ניידים. והם עמדו בציפיות שלי. 

shopify בחר נושא

יש תשע תבניות חינמיות שאתה יכול להתחיל איתן, ויותר מחמישים תבניות פרימיום שאתה יכול לשלם עליהן בנוסף במידת הצורך. לתבניות יש מגוון טוב, ותוכלו לבחור בין עשרות פריסות וערכות צבעים. חשוב לדעת שלא כל התבניות בנויות אותו הדבר, כך שאפילו הפונקציונליות שלהן עשויה להיות שונה. לדוגמה, לא כל הנושאים יהיו מושלמים עבור קטלוגים גדולים או יתמכו באפשרויות חיפוש חי. בגלל זה, אני מציע שתבדוק היטב את כל הנושאים הזמינים עד שתמצא את הנושא עם כל מה שאתה צריך.

כל תבנית מגיעה עם קטעים הניתנים להתאמה אישית, תמונות בחינם, סגנונות מובנים ועוד הרבה יותר.

מכיוון שאתה עומד להקים חנות מקוונת, סביר להניח שתאהב את העובדה שחלק מהערכות נושא מגיעות מצוידות לשפות שונות, כך שתוכל לתרגם אותן בקלות במידת הצורך.

גמישות בעיצוב

לאחר שתבחר ערכת נושא, תוכל לשנות אותו עוד יותר. קל יחסית להחליף תוכן; הוספת תמונות חדשות או כתיבה מחדש של טקסט ההדגמה בדף הבית היא פשוטה. עם זאת, התאמת הפריסה עשויה להיות קצת יותר מאתגרת לביצוע.

אין עורך גרירה ושחרור קלאסי עם Shopify, אז אתה יכול לשכוח לתפוס אלמנט עם הסמן שלך ולשחרר אותו למיקום אחר. במקום שבו בוני אתרים אחרים יאפשרו לך ללחוץ על הטקסט כדי לבחור גודל שונה, סוג גופן, צבע וכן הלאה, Shopify לא תשתף פעולה. כדי לבצע שינויים כמו זה, עליך לבחור את הרכיב הזה מהתפריט בצד שמאל. זו יכולה להיות בעיה בזיהוי אלמנט מסוים בהתחלה עד שתסתגל לנושא שלך ותהיה נוח יותר עם הפריסה.

shopify שינויים בעיצוב

כשתבין דברים, האפשרויות עלולות לאכזב אותך מכיוון שאתה יכול לשחק רק עם הדברים החיוניים. לדוגמה, אם תחליט לשנות אלמנט שמגיע עם טקסט ותמונות, אתה יכול לשנות רק את התמונה עצמה, יישורים, טקסט, ולהפוך אותה למודגשת או נטויה.

ובכל זאת, אתה יכול להוסיף קטעים נוספים לדף הבית שלך ולהפוך אותו למותאם אישית יותר. בהשוואה למתחרים מסוימים כמו WordPress, Wix או Squarespace, יש רק קומץ אלמנטים שתוכל להוסיף, אז אל תצפה להרבה. ואם תחליט להוסיף עוד דפים, העורך הופך להיות אפילו יותר קשה לעבוד איתו, מכיוון שהוא מרגיש כאילו אתה כותב תגובה חדשה בבלוג אקראי, ולא עורך דף חדש עבור החנות המקוונת שלך.

הגדרות shopify

זכור ש- Shopify נועד לאפשר לך ליצור חנות פונקציונלית מלאה, לא סתם אתר אינטרנט. אם אתה שוקל את התהליך מנקודת מבט זו, כל האפשרויות הדרושות קיימות. על מנת ליצור חנות מושלמת, אני מציע להוסיף תחילה את המוצרים. כאשר אתה עושה את זה, אתה יכול לבחור ולשנות ערכת נושא בהתאם לצרכים שלך, לא להיפך.

אפשרויות דומיין

כאשר מתחילים בגרסת ניסיון בחינם, Shopify תיצור עבורך תת-דומיין מותאם אישית, כך שתוכל להפעיל את האתר שלך במהירות. עם זאת, ברגע שתחליט להתחיל למכור עם אתר Shopify שלך, תרצה לחבר שם דומיין מותאם אישית. בין אם כבר יש לך אחד או שאתה צריך לרכוש דומיין חדש, תוכל לעשות זאת ביעילות דרך Shopify.

אפשרויות דומיין shopify

אופטימיזציה של אתר סלולרי

קל לצפות בתצוגה מקדימה של החנות המקוונת שלך במחשב שולחני או בנייד בכל שלב במהלך התאמה אישית של ערכת הנושא. כל התבניות שלהם טובות מותאם לנייד מכשירים, כך שתוכל לצפות שהאתר שלך ייראה טוב. עם זאת, אל תצפה שתוכל לשנות את האתר שלך במיוחד עבור מכשירים ניידים. תצטרך להיות מרוצה ממה ש- Shopify יוצר עבורך.

אופטימיזציה לנייד של shopify

SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)

אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא דבר מכריע כשמדובר בחנות מקוונת. אתה רוצה שהאתר שלך והמוצרים שלך יהיו נגישים בקלות על ידי אנשים אקראיים שמחפשים משהו באינטרנט. כדי לעשות זאת, עליך לשנות את האתר שלך ולגרום למוצר שלך להופיע. 

אופטימיזציית SEO של shopify

לרוע המזל, אפשרויות SEO בסיסיות של Shopify הן די פשוטות. תוכל לשנות את הכותרות, הכתוביות ולשנות את מבנה כתובת האתר, אבל לא יותר מזה.

למרבה המזל, יש 3rd אפליקציות מסיבות שתוכלו להתחבר ל-Shopify אשר ישפרו את חווית ה-SEO שלכם.

פונקציות בלוגים

בלוג הוא תוספת נהדרת לחנות מקוונת. פשוט על ידי כתיבת סיפורים על מוצר, תוכל למשוך משתמשים לחנות שלך. אם אתה חולק את הדעה הזו, אתה תאהב את העובדה שהוספת בלוג ל-Shopify נמצאת במרחק קליק אחד בלבד. למעשה, בלוג מגיע עם האתר שלך מרגע פתיחת חשבונך. אתה פשוט צריך לגשת אליו.

Shopify תאפשר לך לכתוב בלוג, לפלח את הפוסטים שלך לקטגוריות, ואפילו לטפל באפשרויות SEO ספציפיות לבלוג. למרות שהוא מגיע עם RSS ומערכת תגובות, תכונות הבלוג הן בסיסיות מאוד ויש לשפר אותן. בכנות הם מספיק טובים רק לבלוגים מדי פעם. אם תחליט להתייחס ברצינות לבלוג שלך כדי לקדם את החנות שלך, אתה תגלה שמבחר התכונות חסר מאוד. לדוגמה, Shopify לא מגיעה עם מערכת ניתוח, סימניות חברתיות או תכונות חיפוש.

אינטגרציה של מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני הוא הנקודה החיונית ביותר של Shopify. אם אתה מחפש לבנות חנות מסחר אלקטרוני, בונה אתרים זה הוא משהו שאתה צריך לבדוק. יש בו הכל, ממכירת מוצרים, ניהול מלאי, מיסים, משלוחים, ועד לאפשר לך לבחור שערי תשלום, מכירה במספר ערוצים, וכן הלאה.

הוספת מוצרים חדשים היא קלה כמו הוספת כמה אפשרויות לאתר שלך. ברגע שתלחץ על כפתור, כל מה שתצטרך לעשות הוא למלא את הפרטים על מוצר, להוסיף תמונה, גרסאות ומידע אחר. לאחר מכן Shopify תציב את המוצר שלך ברשימה ותאפשר לך להתחיל למכור. ניהול אחד או מאות מוצרים הוא קל; אתה תמיד יכול לבדוק את המלאי, ההזמנות ופרטים אחרים.

shopify להוסיף מוצרים

Shopify מגיעה עם שער תשלום משלה שתוכל להשתמש בו ללא עמלה. אמנם זה מרשים שהפלטפורמה מאפשרת לך להשתמש ביותר ממאה 3rd שערי תשלום למסיבה כמו PayPal, אמזון, אפל ואפשרויות פופולריות אחרות, עליך להבין ש-Shopify תיקח מהם אחוזים. ברור שהם כופים את שער התשלום שלהם עם האסטרטגיה הזו. זה יכול להשפיע עליך באופן משמעותי אם הלקוחות שלך מעדיפים אפשרות תשלום אחרת, אז זכור זאת. לפרטים נוספים על תעריפי Shopify, אנא עיין בסעיף התמחור.

לא משנה באיזה שער תשלום תבחר, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שכל העסקאות והחנויות המקוונות שלך בטוחות.

טיפול במסים, מכירה מרובת ערוצים, משלוח וכל השאר הוא פשוט עם Shopify. ואם תחליט שאתה רוצה עוד, יש עשרות 3rd אפליקציות מסיבות שתוכל להתקין ולהתחבר לאתר שלך שיספקו עוד יותר תכונות לחנות המקוונת שלך.

אה רגע, זה לא הכל. אם אתה מנהל חנות לבנים, תאהב את אפליקציית ה-POS (נקודת המכירה) שלהם שתעזור לך לשפר את העסק. עם זה, אתה יכול לתת לאנשים לשלם דרך האפליקציה ולטפל גם בהחזרים. האפליקציה מסתנכרנת ישירות עם החנות המקוונת שלך, כך שאינך צריך לדאוג משום דבר.

תְאִימוּת

ציינתי יתרונות רבים, אבל יש מלכוד. מכיוון שמדובר בשרת מבוסס ענן, אינך יכול לארח אותו בשרת שלך ולהציע את המוצרים שלך ישירות באתר האינטרנט שלך. פלטפורמה זו היא אחת הדוגמאות לפתרון מתארח בעצמך, ואתה לא יכול לשלב אותו באתר שלך. עם זאת, אתה יכול להשתמש ב- Shopify Buy Buttons כדי לקדם מוצרים באתר האינטרנט שלך. 

כפתורים אלה מובילים את המשתמשים ישירות לחלק מהפריטים שאתה מציע. עם זאת, עליך לקדם מוצרים ספציפיים במקום דף Shopify שלך. למרות שאינך יכול לארח אותו בשרת שלך, אתה עדיין יכול ליצור אסטרטגיית שיווק יעילה שתגביר את המכירות שלך באמצעות התכונה שהוזכרה לעיל. 

תמחור ותוכניות של Shopify

בניגוד למתחרים רבים, Shopify לא מגיעה עם תוכנית חינמית. במקום זאת, אתה יכול להריץ את השירות לבדיקה במשך שבועיים, ולאחר מכן עליך לבחור תוכנית תשלום כדי להמשיך להפעיל את אתר Shopify שלך.

Shopify לייט
  • 9 $ לחודש.

 הוסף מוצרים וקבל תשלומים בכל אתר אינטרנט.

הבסיס Shopify
  • 29 $ לחודש.

מוצרים ללא הגבלה, 2 אנשי צוות, עד 4 חנויות, הנחה על משלוח עד 64%. תעריפי כרטיס אשראי מקוונים הם: 2.9% + 30¢ דולר ארה"ב, תעריפי כרטיסי אשראי אישיים: 2.7% + 0¢ דולר. עמלות נוספות באמצעות כל ספקי תשלומים מלבד Shopify Payments: 2.0%.

Shopify
  • 79 $ לחודש.

5 אנשי צוות, עד 5 מיקומי חנויות, דוחות מקצועיים, הנחה במשלוח עד 72%. תעריפי כרטיס אשראי מקוונים הם: 2.6% + 30¢ דולר ארה"ב, תעריפי כרטיס אשראי אישיים: 2.5% + 0¢ דולר. עמלות נוספות באמצעות כל ספקי תשלומים מלבד Shopify Payments: 1.0%.

מתקדם
  • 299 $ לחודש.

15 אנשי צוות, עד 8 מיקומי חנויות, בונה דוחות מתקדם, 3rd תעריפי משלוח מחושבים, והנחת משלוח עד 74%. תעריפי כרטיס אשראי מקוונים הם: 2.4% + 30¢ דולר ארה"ב, תעריפי כרטיס אשראי אישיים: 2.4% + 0¢ דולר. עמלות נוספות באמצעות כל ספקי תשלומים מלבד Shopify Payments: 0.5%.

Shopify פלוס
  • החל מ -2000 דולר לחודש.

פרטים לפי בקשה.

תמיכת לקוחות

הפלטפורמה כולה מתועדת היטב, כך שאתה יכול לעשות הכל לבד. דפי העזרה מאורגנים בצורה יוצאת דופן, ולא יהיה לך קשה למצוא את מה שאתה מחפש.

אם אינך מוצא את התשובה, תוכל תמיד לפנות לתמיכה. Shopify תבקש ממך תחילה לכתוב את הנושא שלך, כדי שה-AI יוכל להציע דפי תיעוד, במידת האפשר. אבל אם בכל זאת תחליט לדבר עם סוכן תמיכה, תוכל לעשות זאת באמצעות צ'אט, דואר אלקטרוני או טלפון. החלטתי לשלוח שאלה מהירה במייל.

למרות שקיבלתי מיד תשובה אוטומטית, עברו כמעט יומיים עד שסוכן השיב. הייתי שמח הרבה יותר אם הייתי מקבל את התשובה שלי באותו היום. כשהגיעה התגובה לבסוף, הופתעתי לטובה עד כמה התשובה הייתה מפורטת. הרגשתי שאני קורא מאמר תיעוד מותאם אישית, שנכתב רק בשבילי! השאלה שלי הייתה לגבי יצירה ושינוי של דפים ניידים, והסוכן באמת ניסה להסביר בפירוט איך הדברים עובדים. הוא אפילו שאל כמה שאלות נוספות כדי לעזור לו להבין את הבעיה שלי והפנה אותי לדפי הפורום. בסך הכל, אני יכול לומר שהסוכנים של Shopify באמת עושים מאמץ גדול, אבל הלוואי שהם יגיבו מהר יותר.

יתרונות וחסרונות של Shopify

Pros

  • קל לשימוש – גם אם תחליטו ליצור חנות מקוונת מורכבת, לא צריך להתקשות להכין אחת לבד, שכן הכל זמין תוך כמה קליקים.
  • תבניות - כל התבניות מעוצבות בצורה מקצועית ונראות מלוטשות. בהתאם לסוג החנות שאתה מנסה לבנות, תוכל למצוא תבנית מתאימה שתוכל לשנות לצרכים שלך.
  • מספר שערי תשלום - ישנם יותר ממאה שערי תשלום שאתה יכול לבחור מהם.
  • תכונות מסחר אלקטרוני - Shopify מגיעה עם כמעט כל מה שתצטרך לניהול חנות מקוונת מצליחה. אם זה לא שם כברירת מחדל, תוכל להתקין 3rd אפליקציית מסיבה שתרחיב את חוויית Shopify שלך.

חסרונות

  • בלוגים - למרות שאתה יכול לכתוב בלוג ב-Shopify, זה טוב רק לעדכוני תוכן מדי פעם. אם אתה מחפש משהו רציני יותר בנוגע לבלוגים, תצליח הרבה יותר עם בוני אתרים בחינם אחרים.

שאלות נפוצות

לאילו עמלות תשלום אני יכול לצפות עם Shopify?

לפני שתתחיל להשתמש ב-Shopify, עליך לדעת שיש שני סוגים של עמלות. ראשית, תצטרך לשלם עמלה ל-Shopify, וזו נקבעת לפי תוכנית Shopify שבה אתה נמצא. הוא נע בין 0.5% ל-2%. עלות נוספת היא עמלת מעבד התשלומים. שוב, זה תלוי במעבד התשלומים שבו אתה עומד להשתמש, אבל אתה יכול לצפות למשהו בסביבות 3% לכל עסקה. אם אתה גר באוסטרליה, אוסטריה, קנדה, דנמרק, גרמניה, הונג קונג SAR סין, אירלנד, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד, סינגפור, ספרד, שוודיה, בריטניה וארה"ב (לא כולל ארה"ב טריטוריות מלבד פורטו ריקו), אתה יכול להשתמש בשער התשלומים של Shopify ללא עמלות נוספות.

האם יש אפליקציית Shopify לנייד?

כן, ל- Shopify יש אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד. כאשר אתה מתקין את אפליקציית Shopify, אתה יכול לצפות בפעילות האחרונה, לעדכן קטלוגים ואפילו לנהל את ההזמנות שלך.

האם Shopify בחינם לשימוש?

אמנם ל- Shopify יש תקופת ניסיון של 14 יום שאתה יכול להתחיל מבלי להזין את פרטי כרטיס האשראי שלך, אבל זה לא בחינם לשימוש לאחר מכן. כדי להמשיך להשתמש ב-Shopify, תצטרך לבחור באחת מתוכניות הפרימיום החל מ-$9 לחודש עבור Shopify lite או $29 עבור התוכנית הבסיסית.

באילו מדינות אני יכול להשתמש ב-Shopify?

ניתן להשתמש ב- Shopify בכל מקום בעולם. עם זאת, על מנת לעבד הזמנות ותשלומים, תצטרך לשקול את מגבלות שער התשלום ולשלב שירותי משלוח במדינה שלך. המשמעות יכולה להיות תנאים ועמלות שונות. אם ברצונך להשתמש בשער התשלום של Shopify ללא עמלות, תצטרך להיות מאחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, אוסטריה, קנדה, דנמרק, גרמניה, הונג קונג SAR סין, אירלנד, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד , סינגפור, ספרד, שוודיה, בריטניה וארצות הברית (למעט שטחי ארה"ב למעט פורטו ריקו).

מה אני יכול למכור ב-Shopify?

יחד עם מוצרים ושירותים פיזיים ודיגיטליים, Shopify מאפשרת לך למכור חברות, ייעוץ, תמיכה באירועים, חוויות, שיעורים, שיעורים, סדנאות, השכרות, התקנות, תרומות, כרטיסים לאירועים, כרטיסי מתנה ועוד הרבה יותר.

מהם כפתורי הקנייה של Shopify?

כפתורי קניה הם קיצורי דרך למוצרים שלך שתוכל לפרסם או לשלב באתרים אחרים או בפלטפורמות מדיה חברתית. הם מאפשרים לך לקדם את החנות שלך למקורות אחרים כדי להשיג קהל גדול יותר מכיוון שאינך יכול לשלב את חשבון Shopify שלך באתר או בשרת שלך. הם אלטרנטיבה מצוינת ל"אירוח" Shopify בשרת שלך מבלי שתצטרך לחפש גרסאות Shopify חסרות ראש.

סיכום

לכל מי שמנסה לבנות חנות מקוונת מבלי לשכור מעצבים מקצועיים, Shopify היא פלטפורמה המספקת שירות מועיל. זה מגיע עם כל מה שאתה צריך לניהול עסק מקוון מצליח - החל משינוי תבניות מקצועיות ועד ניהול מוצרים ותשלומים. עם זאת, עליך לזכור שמסחר אלקטרוני הוא המוקד העיקרי כאן, כך שאם אתה מחפש ליצור אתר או בלוג עסקי פשוט, אתה יכול לעשות הרבה יותר עם מתחרים אחרים כמו Weebly, Squarespace, Wix או WordPress.

השאירו תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *

שלח את זה לחבר